Tabvertising

Sinds de lancering van Google Enhanced campaigns is het niet meer mogelijk geweest voor Online Marketeers om specifieke campagnes gericht op tablets te maken. Tablets konden alleen samen met PC’s getarget worden terwijl dit toch duidelijk verschillende apparaten zijn die door consumenten op een zeer verschillende manier gebruikt worden.

Tablets worden vaak gebruikt als 2de scherm tijdens het TV kijken of om ’s avonds op de bank rustig een beetje over het internet te surfen. Pc’s daarentegen worden vaak gebruikt om naar specifieke informatie te zoeken of om een bepaalde taak uit te voeren. Tablets zijn ook niet te vergelijken met mobiele telefoons, in eerste instantie natuurlijk door het verschil in schem formaat, maar ook zeker omdat consumenten op een tablet vaker bereid zijn een formulier in te vullen of een conversie/aankoop te doen op een website.

Gelukkig heeft Google tijdens de laatste AdWords update bekend gemaakt dat het voor online marketeers weer mogelijk wordt om tablets als aparte apparaatcategorie te gaan targeten in Google AdWords.

Deze functie zal waarschijnlijk vanaf Q3 2016 beschikbaar zijn in Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *